Modifiche in arrivo

Discussione in 'The Operational Art of War' iniziata da JMass, 18 Febbraio 2008.

  1. JMass

    JMass Moderator Membro dello Staff

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    Riporto dal forum Matrix Games:

    "Here's an unedited list of fixes for 3.3.0.6. It was supposed to be a quick fix, sorry it's taken so long to get out there.

    1. Lag time in selection of units is fixed if crop circles are off.
    2. Units no longer auto-centers. they will only center if the unit is off the map. That's the way it was supposed to work.
    3. Mouse wheel no longer active when dialog boxes are open. That should fix most of the issues.
    4. Next/Prev buttons in the editor should now update the unit panel.
    5. Scenario dump no longer shows P1/P2 equipment as the same in some cases.
    6. Playback issues and unknown parent errors were fixed by not allowing zoom in the playback dialog.
    7. Restored the ability to cancel sea invasion attacks, without zeroing out movement, and without banking/incrementing sea capacity. This was reverted to 3.1 behavior.

    Known Issues

    Crop circles currently require a redraw of the entire map. This may be fixed in a future release.
    We STILL have problems with foreign characters. See support forum for details.

    3.4

    3.4 has some minor fixes and two major items on it, so it's going to take a while. This is what I'm shooting for, and I don't have a specific schedule for it.
    1) Modify the turn sequencing to fix some of the P1/P2 assymetries. This is complciated to do, and worse to test.
    2) Allow for somplete XML Import/Export of sceanarios. Since the editor is weak, this will allow a complete external editor to be written, and also simplify the main game code."
    _____________________________

    Ralph Trickey
    TOAW III Programmer
     
  2. generalkleber

    generalkleber

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    A parte la creazione di scenari, cosa cambierebbe dal punto di vista pratico del gioco?
     
  3. Sker

    Sker

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    A quanto leggo più che altro si tratta di modifiche a livello di feedback con l'interfaccia o dedicate alla creazione di scenari.

    L'unica novità è la possibilità di annullare gli attacchi anfibi, in alcuni scenari era una limitazione abbastanza frustrante.

    Bisogna poi capire quali sono di preciso le modifiche delle asimmetrie nei turni dei due giocatori, potrebbe essere questa la modifica più grande a livello di gioco.
     
  4. JMass

    JMass Moderator Membro dello Staff

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    Le due modifiche principali sono quasi di svolta, la possibilità di importare/esportare file xml renderebbe possibile l'uso di editor diversi e più semplice la creazione o la modifica degli scenari (io mi sto cimentando nella modifica di Stalingrad to Kharkov e mi sto accorgendo di quanto frustrante sia alle volte l'editor). Per quanto riguarda l'assimetria P1/P2 si tratta nientedimeno di una modifica richiesta da sempre, attualmente se ad esempio il P1 (player 1) circonda unità del P2, queste per il loro turno successivo saranno ancora in rifornimento ( e potranno magari essere disbandate recuperando tutti gli armamenti) mentre se il P2 circonda unità del P1 queste per il loro turno successivo saranno fuori rifornimento. L'assimetria crea così delle anomalie che, se a prima vista non sembrano così importanti, in realtà permettono di giocare con le regole.
     

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