cado dalle nuvole, ma ignoravo che michaelm stesse tutt'ora sviluppando witpae, pensavo che l'uscita della patch numero 6 dello scorso aprile significasse la fine dello sviluppo e non ho più controllato sul forum matrix l'eventuale arrivo di nuove patch beta, vado ora a controllare e scopro che tra settembre e fino a 15 giorni fa sono uscite ben 6 nuove beta patch, sono già numerose le cose corrette 20/09/2015: 1125 Air attacks against TF with many small craft improved as game tended to go after only one of them. City attack target selection assumed max TF speed of CV for target selection. Changed to use cruise TF speed. Correct hex control value if hexside is not truly 'blocked' Fix off-map TF moving on-map without correct setting. Resulted in TF move direct to on-map hex Fix rare case where the highest TF# was not allowed to form new TFs when alone in hex 26/09/2015: Fix case where surrounded units disappearing without VPs Fix surrounded units having disabled devices doubled each time checked (and then above bug kicked in) 02/10/2015: Fix case where leading TF going off map resets destination of following ones 09/10/2015: Changed CS-capable TF to ‘Human->CS:’ for control; speed remains as original TF Fix case where same hex patrol not using endurance (randomise expenditure) 25/10/2015: Tweaked ship repair screen; ‘$’/’%’ after days indicate refit after repairs Fix issue with getting reserve planes from pool; reserves can only draw up to their limit Tweaked group screen to add 2 manual replacement methods Tweaked fire damage on ships with fuel cargo (as suggested by Don 14/11/2015: [1125.6] add 'back' button to database aircraft and ship list fix ship repair screen that used ARD in calculations for all repair modes fix device change on base capture by 'occupation' change unit TOE so as not to upgrade if unit upgrade is OFF; more control - normal conditions still apply if upgrade is ON [by default rebuilt units will have upgrade off; no auto upgrade to latest TOE so unit will come back with same TOE as when killed.] added TOE name to the Army TOE screen fix 'major repair by large port' setting due needing major float to do major engine added ops message when ARD being used by ship for repairs fix group list - level bomber selection correction at toplevel (base and list) tweaked repair logic for repair ship (AR/D) usage - don't select it if it can't be used (could be marked as used in some cases when not really) download: http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3185062
Va bene, quando ti mando il turno (domani al massimo) mettiamoci daccordo via DropBox sulle tempistiche.
Wof, installo la nuova Beta 1125g e vado bello bello a cliccare sul nuovo eseguibile ma il gioco non parte. Anzi, mi si impalla di brutto il computer e non riesco a chiudere l'esecuzione dell'exe nemmeno da Task Manager. Devo addirittura riavviare il computer dal pulsante Reset. E' un po' che non utilizzo la Beta, magari mi sono scordato qualcosa. Queste le proprietà del collegamento all'exe della Beta Destinazione: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition\Beta2\War in the Pacific Admiral Edition.exe" -w -px1024 -py768 -cpu2 -multiaudio -dd_sw -archive -skipVideo Da: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition" (anche aggiungendo \Beta2 nulla cambia) ...e queste le proprietà del collegamento all'exe normale. Destinazione: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition\War in the Pacific Admiral Edition.exe" -w -px1024 -py768 -cpu2 -multiaudio -dd_sw -archive -skipVideo Da: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition" Non capisco proprio cosa ci sia di errato.
dico una banalità, ma forse si fa prima così che trovando la soluzione: disinstallare ogni cosa, cancellare tutto ciò che rimane dalla disinstallazione nella cartella, e reinstallare? recentemente ho formattato quindi ho dovuto installarlo di nuovo, ho solo messo l'ultima patch ufficiale, la beta di novembre, e funziona tutto senza problemi
Nel frattempo, Ecco una nuova beta: 19/12/2015: [1125.7] Fix some columns not sorting in aircraft data list Fix display of a/c in convoy LCU on reinforcement screen Fix loss of national base on reinforcement screen (was defaulting to Aden*) Tweak for reinforcement screen, filter out units with no arrival base by default Tweak AI forces when routing thru off-map bases; some extreme end-game conditions Fix fuel check to ignore base with no fuel in hex (base in hex stops distribution of fuel in TF; assumes base to supply) Tweak to allow refuel in TF if tankers present even if below safe endurance level Fix case where TF endurance may be 0 causing TF not to refuel other ships present Tweak to force ships with no fuel to try to get some from TF Fix sub transport not always loading supply; these subs should lose some ammo when taking on supply (subs with dedicated cargo space are exempt) Il link è lo stesso di sopra
Sono riuscito a far funzionare l'eseguibile della Beta Patch. Come ho fatto? Semplicissimo, ho creato un collegamento ex novo all'exe nella directory Beta2 ed il gioco parte. Differenze nelle proprietà rispetto all'exe generato di default al momento dell'installazione? Giudicate voi: Queste le proprietà del collegamento all'exe (generato dall'installazione) della Beta (NON FUNZIONANTE) Destinazione: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition\Beta2\War in the Pacific Admiral Edition.exe" -w -px1024 -py768 -cpu2 -multiaudio -dd_sw -archive -skipVideo Da: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition" Queste le proprietà del collegamento all'exe (creato da me) della Beta (FUNZIONANTE) Destinazione: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition\Beta2\War in the Pacific Admiral Edition.exe" -w -px1024 -py768 -cpu2 -multiaudio -dd_sw -archive -skipVideo Da: "D:\Giochi\War in the Pacific Admiral Edition" Misteri della fede...
Ho installato la nuova beta 1125 updated 3 january 2016 e di primo acchito ho visto questo: Orrendo! @ste_peterpan : può sembrare una questione di lana caprina, ma finchè non faranno tornare la schermata com'era in precedenza io non la metto la beta, l'occhio vuole la sua parte e il papocchio creato (inconsapevolmente?) ex novo non si può proprio vedere. Ho sollevato la questione di là, vediamo cosa (e se) mi rispondono.
Questa la spiegazione: Yes, they were switched a couple of months ago due to a tweak to allow replacements to be drawn even if a replenishment group was available, which required 2 buttons. It is a little "tighter" and therefore slightly harder to navigate. Maledetti AFB!