Xenonauts V1.5, our final major update to the game, is available for testing on our Experimental Steam branch V1.5 is a significant upgrade on V1.09 and from the testing that has been done so far we also believe it to be more stable. The only reason that we have not pushed the update out to all of our Steam customers is that several key members of the team have left for their winter holidays. If there is an unexpected issue in V1.5 we might not have the personnel to fix it, and we don't want to risk leaving the game unplayable for any length of time! Therefore V1.5 will be arriving for everybody in January. Until then, it can be accessed by doing the following: - Go to your Steam Library - Right click on Xenonauts >> Properties >> "Betas" tab - Type the password XenoExperiment into the "Enter Beta access code" box and press Check Code - Select "Experimental - latest changes, unstable" from the drop-down box above Please let us know if you experience any major bugs with it; the more testing it gets now the smoother the January launch will be. V1.5 BRIEF CHANGELOG: You can load saves from V1.09 in V1.5 (but once saved in V1.5 they will no longer load in V1.09) Fixes a lot of crashes and loading issues with V1.09 An epilogue from the Chief Scientist has been added to the victory screen 70 community maps bundled with the game as an optional mod Air combat now has time acceleration buttons Line-of-sight system for soldiers significantly improved Cover indicators added to the ground combat Late-game alien psionics now less unfair Units behind walls / props are easier to see Soldiers now get a nationality flag Money made less tight on easier difficulty settings LOTS of small usability and stability fixes The full changelog is significantly longer and will be posted with the final V1.5 release. aspettavo questo rilascio per riprenderlo, ora ogni cosa dovrebbe essere a posto
ricomincio da capo, questa volta a difficoltà easy, per essere sicuro di non rinunciare anche stavolta per frustrazione, prima missione tre perdite (uno dei 3 è risultato revived e non KIA) c'erano sebian ovunque, ben 6, facile come prima missione... mi aspettavo di trovarne al massimo 3 essendo la prima missione e ho sottovalutato la situazione, per vincere mi sono dovuto limitare a occupare la navetta aliena invece di ripulire la mappa, temevo ulteriori perdite (nemici uccisi 4 su 6), è easy solo nella parte strategica, nella tattica la difficoltà sembra la stessa (e non mi dispiace) dai che questa volta ce la faccio
Io dalla prima uscita sto appunto aspettando la patch finale per giocarmelo tutto per bene . C'è da dire che l'avevo "finito" in beta kickstarter, però. Poi farò un giretto con i mods
Chi volesse provare Xenonauts può acquistare l'Humble Bundle pagando poco più di 6€. https://www.humblebundle.com/ Insieme troverà più di 4 giochi niente male tra cui Skullgirls, che è un ottimo gioco a la Street Fighter. Luigi
Me lo sono preso anchio, che dire, davvero un fantastico gioco, tosto ma bello veramente bello... Ho messo qualche mod, solo a livello grafico però...