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Novità su Combat Mission Shock Force

Discussione in 'Wargames - Generale' iniziata da Romulus, 13 Dicembre 2006.

  1. Fieramosca

    Fieramosca

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    se vi gira sul pc.....:mad:
     
  2. GyJeX

    GyJeX

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    santu sezzidu in dommo
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    :lol: :lol:

    :D

    Dovrebbe girare anche sul pc di otto, con tutto al minimo ma giocabile è importante avere tanta ram e almeno 128 MB sulla scheda video...
     
  3. grifone

    grifone

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    oggi mi sono fatto un giretto sul sito della blue label entertainment che dovrebbe essere il distributore del gioco in italia ma anche li non ce' traccia di cmsf.....speriamo bene non ho voglia di aspettare 2 o 3 settimane per farmelo arrivare , e non mi piace avere il cofanetto da aggiungere alla serie.....qualcuno sa qualcosa di preciso?:confused:
     
  4. CptWasp

    CptWasp Admin Membro dello Staff

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    Puoi comprarlo anche subito su play.com, nel giro di una settimana è a casa tua (versione scatolata). Nessuna spesa di spedizione.
     
  5. grifone

    grifone

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    grazie dell,informazione ma dubito che il manuale sia in italiano,ho saputo
    che in francia esce domani con manuale ridotto(84 pag) ma in lingua francese...spererei che facessero altrettanto con la versione italiana!
     
  6. grifone

    grifone

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    smacchinando un po nell editor della demo ho notato l'impossibilita di creare corsi d'acqua e laghi,mancano i ponti e non ci sono nemmeno i binari....gravi passi indietro ! secondo voi e possibile che nella versione completa siano compresete anche queste belle cosine?:humm:
    QUalcuno ha gia per le mani il gioco? avrei circa un migliaio di cose da chiedere!
     
  7. Berto

    Berto

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    Mi sembra di ricordare di aver letto sul forum battlefront che in effetti mancano e saranno aggiunti con il capitolo sulla WW2, ma prendi la cosa con beneficio di inventario.

    Sicuramente Nicdain già lo ha e CptWasp se ho capito lo comprerà.
    Però ora è un periodo di ferie e quindi....

    Ma come ti direbbe il grande capo tu apri pure un 3th per ognuna delle migliaia di cose che vuoi chiedere, penso e spero che a parte questo momento iniziale il gioco avrà un buon successo (appena posso lo compro :piango: ) e le risposte poi arriveranno.
     
  8. Invernomuto

    Invernomuto -

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    Ci sarà un capitolo sulla WW2???
    CMSF non mi entusiasma per niente da un punto di vista dell'ambientazione...

    Saluti
     
  9. Ariete

    Ariete

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    Cmsf

    Ho scaricato il gioco fin dal giorno 27 Luglio da Battlefront.Ho completato la campagna tutorial e giocato i primi 3 scenari da parte americana.Il manuale è stato letto un paio di volte con eccezione del capitolo dedicato all'editor.:confused:
    Premesso il quanto domanda pure...:cautious:
     
  10. grifone

    grifone

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    bene Ariete innanzi tutto ti ringrazio per la tua disponibilita e passo subito a due domandine:come funzionano le mine artigianali? le truppe irregolaricome si comportano ?riescono ad effettuare un'adeguata opposizione controcarro?e se si con quali armamenti agiscono?l'RPG e efficace contro l'abrams o solo contro carri meno corazzati come il bradley?gli umvee si possono usare come trasporto come scout ma con il loro armamento cosa sono in grado di fronteggiare? esistono camion trasporto truppe da ambo le parti in quanto non ne ho ancora visto negli screen in circolazione? e per ora mi fermo non vorrei abusare troppo del tuo tempo edella disponibilita grazie ciao!
     
  11. Berto

    Berto

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    Nelle intenzioni iniziali della battelfront, e penso non abbiano cambiato idea, questo CMX2 deve essere uno scatolone (più di una semplice engine) su cui poi inserire con una certa rapidità le più svariate ambientazioni. Tanto è vero che una giustificazione della guerra moderna utilizzata per l'inizio era di partire con qualcosa di complicato che impegnasse a fondo la nuova engine. Sul capitolo sulla WW2 è sicuro che sarà il prossimo e anche abbastanza nell'immediato sembra.



    [Size=+2]Per Grifone[/Size], mi sembrava di essere stato chiaro, vedo allora di farmi portatore dell'ordine fino in fondo ed in maniera esplicita: come da regolamento per ogni singola domanda apri una nuova discussione con un titolo chiaro che inizi con [CMSF].

    In questo modo avremo dell'informazioni ben ordinate e facilmente ricercabili per il futuro e chi vorrà ti potrà rispondere, compreso Ariete.
    Inoltre guardando le tue domande vi sono argomenti anche generali sulla guerra moderna a cui tutti possono partecipare, in fondo da CMSF ci si aspetta una buona simulazione della realtà (lo è?).
     
  12. grifone

    grifone

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    pardon!

    Scusate Rimedio subito!
     
  13. Berto

    Berto

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    Patch 1.02

    WARNING! The following patch is only for the Battlefront.com release version of the game (v1.01). If you purchased the game from Paradox Interactive, in a retail store, or if you downloaded the game from Gamersgate.com, DO NOT INSTALL THIS PATCH!!! Instead, download the v1.02 patch specific to the Paradox or Gamersgate version.
    :humm:Certo che questa storiella delle diverse patch è fastidiosa non poco.

    v1.02 Patch List:
    [size=-2]* For recent ATI video cards a new option for "ATI left-click compatibility" has been added in the game Options Panel. Setting this option to ON (default setting is OFF) solves a crash problem unrelated to Combat Mission. If you have an ATI video card, yet never experienced mouse click problems with earlier versions, it is recommended that you do not use this feature because clicks are not registered as precisely. We are in contact with ATI and hope they fix the problems with a new driver release sometime soon.
    * New game "Priority Setting" option setting has been added in the game Option Panel. This option instructs Windows to assign "normal" application priority or "high" application priority to the game when it is run. The "normal" setting can fix lagging mouse and/or keyboard input issues for some systems. The "high" setting is recommended if you have not experienced any input lag problems. The "high" priority option allows Combat Mission to use more system resources and may result in better performance.
    * Alt-Tab now resets the screen to the original desktop display resolution (and back again) if different than the screen resolution setting in Combat Mission's Options Panel.
    * Better vehicle defensive TacAI.
    * Corrected a longstanding problem with sporadic inaccuracy of ATGMs. It was the result of the dust kicked up from the missile's own launch backblast. Sometimes it obscured the gunner's vision and (unfairly) stopping him from guiding the missile properly.
    * Corrected bugs in smoothness of ATGM flight path.
    * Infantry ATGMs reload more slowly.
    * Shaped-charge explosives (such as ATGMs) have a reduced radius of effect for shrapnel/fragments.
    * Infantry will often seek better nearby cover on their own if they come under heavy fire.
    * TacAI is more likely to open fire on enemy armored vehicles.
    * Commands may be issued when paused in Elite mode.
    * Fixed a bug that sometimes caused smoke to not block LOS when it should have.
    * Fixed a bug that caused parts of weapons to be positioned in strange ways during the reload animation.
    * Support units (e.g. artillery) in the process of receiving a cease fire command cannot be given further orders until the cease fire occurs (this also fixes a crash bug).
    * F5-F8 keys are now Command Catagory Keys and will jump directly to the Command Panel.
    - F5 Brings up the Movement Command Group
    - F6 Brings up the Combat Command Group
    - F7 Brings up the Special Command Group
    - F8 Brings up the Admin Command Group
    * New customizable hotkeys with more "direct keys" added. These keys issue a specific command no matter what command group is shown in the onscreen command panel. See further below for more information about editing hotkeys.
    * Blank entries are now allowed in the hotkeys.txt file. In the past this would cause a crash when loading a battle.
    * After using a "high level" menu button (e.g. Save) in the command panel, the display flips back to command buttons.
    * Replaced English language Tutorial Campaign with a native French language one for the French version of the game.


    Future Patches:

    We are aware of other issues affecting users and are already at work to fix them. The primary concerns for us are better compatibility with multi processor systems (in particular AMD Athlon), addressing performance issues with certain high end nVidia cards, and various PBEM bugs. Other issues noted by users will be addressed as soon as possible.

    Hotkeys Customization Help:

    Combat Mission has two distinctly different approaches for using unit Commands via the keyboard; Relative and Direct. The Relative system involves a set of 9 keys centered around three rows of three consecutive keys each. These 9 keys match the 9 Command Buttons in the user interface's Command Panel. Each hotkey controls the commands RELATIVE to the position on the screen. For example, by default the U key activates the Top Row Left-Most key which would be FAST, TARGET, and SPLIT depending on which Command Group is visible (Movement, Combat, and Special respectively). The Direct system, on the other hand, assigns a unique hotkey for DIRECT access to each Command. No attention is paid to the graphical representation on the screen. For example, if so assigned, F would issue the FAST command. T would issue the TARGET command, H would control the HIDE command etc... no matter which Command Group is visible on the screen.

    There are pros and cons to each system. The Relative system allows the player to keep one hand stationary on the keyboard and does not require any "hunting and pecking" to find the right hotkey. The downside is that when you wish to use two Commands in a row that are in different Command Groups you have to first switch the proper Command Group (now done using the F5-F8 keys). The Direct system allows you to string Commands together without concern for which Command Group they are in, but does have the drawback of requiring the hand to move and locate a specific key, which may or may not be easily memorized. Which is "better" comes down to personal player preference, therefore both are provided.

    Whenever possible, the order buttons under the various Command Panels will display the assigned "direct" key in highlighted green text.

    Note, we recommend that you decide which system you prefer and then assign the keys as you wish by editing the hotkeys.txt file. The default key assignments have all 9 Relative keys assigned (UIOJKLM,.) as well as a selection of the most commomly used commands mapped to new Direct keys (Move Fast, Move Normal, Reverse, Target, Target Light, Face, Deploy, Pause, Hide, Dismount, Vehicle Open Up and Pop Smoke) to give you an idea of how the two systems work. We have found that using one or the other systems exclusively seems to have the best results and do not recommend mixing the two systems together. While it's possible to do, it could mean getting the worst of both systems and not really getting the benefits. Therefore, if you wish to use the Direct system we advise that you edit the hotkeys.txt file to unassign the 9 Relative hotkeys. Also, be aware to not double assign any keys to multiple functions.

    In order to change the hotkey assignments, please see the hotkeys.txt file located in the game DATA folder.[/size]
     
  14. Fieramosca

    Fieramosca

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    X me lo trovo a Natale tra il bue e......L'asinello :cautious: ....seguro :D
     
  15. Berto

    Berto

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